Sunday, November 18, 2012

Zuriat Ayam


ayam dan lembu mengadu masalah sesama mereka.

si ayam: bu, kau tau tak aku ade masalah?
si lembu: ??ape masalah ko ,yam?
si ayam: aku ni kan, hari2 bertelor, bile la aku nak ade zuriat..
si lembu: eh, kau bertelor tu ,kire zuriat kau la.
si ayam: masalah nya, setiap kali aku bertelor je,diorg amek. wat makan2. bile nye aku nak ade zuriat?
si lembu: oo.. ala, masalah kau kecik je. masalah aku , besar tau.
si ayam: eh, kau pon ade masalah? besor sangat ker?
si lembu: iye la.
si ayam: ape masalahnye?
si lembu: aku nie haa, hari2 orang perah susu aku, amek susu aku, minum susu aku, tapi...
tak pernah diorang panggil aku 'mak' :( sedih aku. at least, kalau diorang panggil aku 'mak' ,sejuk sikit hati aku. terharu aku tau :')

so, apa yang anda fikirkan?? berhentilah daripada pengambilan telor secara berlebihan. dan... panggil la lembu 'mak' x..kesian lembu tu. takde orang appriciate susah payah dia untuk bagi susu pada kita..






No comments:

Post a Comment