Tuesday, May 29, 2012

Eden Hazard Memilih Chelsea..

Penyerang sensasi Lille yang berusia 21 tahun akhirnya telah mendedahkan destinasi seterusnya, memilih untuk menyertai pemenang Liga Juara-Juara dan bukannya menyertai Manchester United atau Manchester City.


Eden Hazard telah mengesahkan bahawa beliau akan menyertai Chelsea dari Lille pada musim panas ini.





Bintang antarabangsa Belgium ini mendedahkan lebih awal pada hari Isnin bahawa beliau telah membuat pilihan untuk berpindah ke Stamford Bridge berbanding Manchester United atau Manchester City.


Pemain berusia 21 tahun itu menulis di Twitter: "Saya menandatangani pemenang Liga Juara-Juara," merujuk kepada kemenangan The Blues ke atas Bayern Munich pada 19 Mei.


Hazard, pemain Ligue 1 musim ini selama dua tahun selepas bersama dengan Lille, dipercayai telah mengubah fikiran untuk masa depannya dengan memilih chelsea iaitu juara Eropah terkini.


Goal.com menyatakan bahawa dari secara peribadi telah dipersetujui dan pemain sayap itu harus menandatangani kontrak minggu ini.


Penyerang ini menjaringkan 21 gol dalam 47 perlawanan semasa bermain dalam liga Perancis pada 2011-12 walaupun dia dan rakan sepasukan gagal untuk menuntut mahkota Championnat mereka.

No comments:

Post a Comment