Thursday, October 7, 2010

Patutkah Aku Pasang Iklan Lain??.Perlukah Aku Menunggu Nuffnang??

Salam dan selamat tengah hari semua..Entry tengah hari yang agak panas ini adalah untuk meminta pendapat atau pandangan daripada otai-otai blogger Malaysia yang guna Nuffnang..Ataupun kepada semua sahabat-sahabat blogger sekalian mungkin korang juga dapat membantu waveX menyelesaikan satu kemusykilan yang hadir dalam diri ni..

Apa masalah waveX??Kenapa nak tanya otai-otai??Hahaha..Masalah kecik je..Apesal waveX tak dapat pun buffered earning dari nuffnang..Adakah sebab

salah aku yang sebelum ni telah memasang iklan lain??Oh tidak!!!

Adakah aku perlu menunggu sedikit masa lagi??Selalunya berapa bulan baru nak dapat??Ataupun aku kena pasang 10 banner nuffnang???Macam mana ye??Harap rakan-rakan blogger dapat membantu dengan sedikit info..Sampaikanlah walau satu ayat..Mungkin traffic blog aku x mengancam kot..X la ramai sangat pun..Ni traffic minggu ni..

 Entry ni bukan nak menunjukkan yang waveX mata duitan..
''Dia ni buat blog nak duit je ke???Lebih baik keje..Mintak sedekah kat Pasar Malam ke??"huhu..
Bukan macam tu niat waveX, cuma sebagai seorang blogger mesti korang tertanya-tanya kan??Kenapa blog aku x diterima..Blog orang lain dapat je..Em,panjang la plak..Sory semua..Apa pun waveX harap semua dapat hulurkan buah fikiran masing-masing..Terima Kasih banyak-banyak




20 comments:

  1. luahan rasa kecewa ker bro?
    pendapat Sop ialah Nuffnang iklan komuniti iaitu bermakna biasa akan bergilir-gilir kepada semua ahli (Nuffnang kata) tetapi perlu juga mengikut ketetapan yang ditetapkan seperti kedudukan iklan, jumlah pelawat dan lain-lain faktor.
    Sop sendiri lama x sangkut dgn BE walaupun telah mengikuti beberapa tips yang dikongsi bloggers seperti update akaun Nuffnang dan servey.
    Berdasarkan pemerhatian, BE diberi secara random dan mengikut hendak pengiklan. mungkin pengiklan perlukan blog yg lebih santai, atau berdasarkan cerita peribadi atau remaja.
    Sop lihat blog personal lebih banyak menerima BE..
    Apa2 pun, bro bersabar sahaja, BE bukan segala-galanya. Jika mendapat BE ttp tiada klik, earning tidak bergerak juga.
    Mungkin kerana ahli nuffnang yg ramai jd giliran menjadi lambar atau sukar untuk dipilih.
    Beralih ke iklan lain?
    ramai yang buat begitu tetapi akhirnya kembali kpd Nuffnang.

    hanya pendapat Sop sahaja :)

    ReplyDelete
  2. Selain fokus kepada trafik..kena fokus kepada kandungan dalam blog kita juga. Apapun, blogging is fun.. Saya juga masih mendapat Buffered earning seperti biasa tapi masih dalam proses kajian bagaimana Nuffnang ini berfungsi. Trafik anda dah cantik, traffik sy cuma 200++ je sehari. Mungkin juga Nuffnang melihat kepada keseimbangan traffic..sama2 la kita belajar. Good luck :)

    ReplyDelete
  3. aku pun baru join nuffnang ni jugak :)

    kena rajin membaca tips yang dikongsikan oleh blogger yang berpengalaman.

    mungkin boleh cuba macam ni kot[aku cuba langkah ni ketika mula serius bernuffnang]

    trafik kasi menten,biar rendah tapi menten.katakan cuba dapatkan trafik 100 sehari melalui blogwalking selama sebulan dua.

    itu je lah yang aku buat sebelum ni sebagai penggiat baru nuffnang :)

    ReplyDelete
  4. saya cadangkan awak sabar..sy dah 2 tahun bekenalan dengan nuffnang tau..sampai skarang lum dapat earning lagi..so saya sabar jer skarang..whatever sy bblog just has fun...tulis aper yang sy suka dan yang terlintas dipikiran...k

    whatever...teruskan menulis..your blog is a good blog...do the best,and best,and best,and besttttttttttttt..

    ReplyDelete
  5. aku pernah merasai mandi Buffered earning..atau dalam erti kata lain dalam satu masa 20 BE berjalan serentak.. tapi tu dulu.. ni dah 2 bulan aku tak terima apa.. aku pernah tanya dengan staff nuffnang..blog aku ada masalah ke..tapi dia orang kata blog aku takda masalah.. dia bagi keutamaan dekat blogger baru yang muncul macam cendawan.. so semua blogger dapat rasa.. bagi aku kalau kita ada rezeki insyallah akan sangkut juga.. rezeki kena bahagi2..tak gitu

    ReplyDelete
  6. saya pun tak pernah dapat BE tapi saya dapat CTR sahaja.
    traffic saya lak tak pernah mencecah sepuluh pun dalam sehari.
    anda kira untung mampu mendapat pembaca yang ramai.
    Maknanya tak lama lagi anda akan dapat BE juga berdasarkan pelawat anda tu.

    ReplyDelete
  7. seharusnya bersabar dahulu..cuba update survey di Nuffnang kerap kali..

    ReplyDelete
  8. sabar ya..nti dapat msti u trkejut juga macam sya hari tu...gd luck :-)

    ReplyDelete
  9. niat tu paling penting, kalo buat blog just for the money, forget it, nuff ni mcm sampingan kita je..

    btw, sabar jer, aku pon dah lama gak x dpt BE ni..kdg2 frust jugak tgk org lain berkepuk2 dpt, tp kita balik kpd niat asal buat blog..peace

    ReplyDelete
  10. salam..

    hemm..nk tlg pn xbape mahir sgt tp kalo stkt nk share yg sy buat, xde masalah..awk letak la tiga2 kotak advertisement tu..bleh refer tutorial kt Nuffnang..pastu rajin2 update blog..at least skali sehari pn ckup la..rajin cr kwn2 baru..jd follower..tp jgn sruh dorang klik2 Nuff awk..nnt kena banned lak ngan Nuff..mmg blogwalking tu penting coz nk cr new traffic n Unique Visitors (UV)..gudluck ye..sy pn br2 ni je ada BE..register Nuff dr last year tau..lama gile tggu..kena sabar..k..

    ReplyDelete
  11. How to make banyak traffic for my nuffnang?

    ReplyDelete
  12. i nak banyak traffic pun untk nuffnang sya.
    klaw ada tutorial post di sini.

    ReplyDelete
  13. nuffnang campaign for anti fraud clicks.

    ReplyDelete
  14. apakah kita blogging kerana duit atau minat kita terhadap blogging?? tapi itu terpulang kepada presepsi seseorang individu ketika mula-mula dia berblog. tapi seelok-eloknya mantapkan dulu blog baru kita menjurus kepada iklan. iklan ni bergantung kepada pengunjung itu pun kalau ada yg sudi mengklik. kata orang iklan kat blog mcm kita ni adalah sampingan tp blogging tu adalah keutamaan.

    ReplyDelete
  15. Jangan ada perasaan putus asa, kalau nak tambah boleh tanpa melanggar syarat dari Nuffnang, jangan ada pengiklan dari asia pasifik.

    ReplyDelete
  16. Sabar bro..ada rezeki tu nanti..

    ReplyDelete
  17. Tak salah blogging untuk duit atau untuk suka2... suma sama... saya sudah masuk tahun keempat dalam dunia blog... dan saya ada beberapa blog... dan yang aktif update hanya satu sahaja. Pendapat saya yang penting adalah content atau isi.

    jika isi tak menepati kehendak pembaca, traffik akan jadi slow..

    Blogwalking hanya lah salah satu tool sahaja..

    Ada banyak lagi... Antaranya adalah "Search Engine". Yang ini kene banyak study... Dan untuk tool ni, isi blog adalah paling penting.

    Pastu, elakkan letak terlalu banyak widget, kerana akan menyebabkan upload site jadi lambat. Bila lambat org akan jadi nyampah nak masuk blog awak.

    BTw jangan mudah mengalah... Ada rezeki tu...

    Selama saya main blog, xpenah lagi xdapat duit... Alhamdulilah...

    Memang saya tak terkenal dalam dunia blog. Saya xkisah pun. Janji ada jugak income..

    Xcaya tgk blog saya sume... Saya tak tipu..

    Just 50sen dari org lama..

    ReplyDelete
  18. banyak2'n bersabar n cube try anta ticket kat helpdesk nuffnang. Cube ngk ape diorg reply n advise.

    ReplyDelete
  19. erm,,saya budak baru dan juga try iklan nuffnang..kalau sape2 yang berkesempatan..datang lah ke blog saya..paihujey.com

    ReplyDelete