Saturday, October 23, 2010

Contest Review Blog Dauspozi.com..

Assalamualaikum dan Selamat Pagi..Pagi yang indah dan permai ni teringin pulak waveX nak join satu lagi contest..Mudah je..Review blog Dauspozi.Com..WaveX suka sangat kutuk dan kritik ni...hehe..Tanpa berleter panjang waveX nak kenalkan dulu kat kat korang bagi sapa yang belum kenal la..Orang cakap 'Tak Kenal Maka Tak Cinta'..Sapa budak hijau ni ye??Toyol ke??hahahahaha..(gurau pagi sabtu)..Ni lah mamat hensem yang paling macho zaman ni..Semua toyol takut dengan dia..


Sekarang korang dah kenal kan..Jom kita tengok blog hijau dia pulak..Ingat Hijau Ingat Daus... Opss..Sebelum tu kita tengok dulu banner contest nie..


Sekarang masa untuk meng'review' blog si hijau ni..Blog tersusun kemas dan rapi..Kurang penggunaan widget-widget yang menjolok mata..(maksudnya tak ade widget yang memberatkan blog)..Macam tak ada kaitan je..Merapu pulak waveX ni..Tapi apa pun penggunaan warna hijau amat menarik dan tidak menyakitkan mata..Mengikut kajian, warna hijau adalah warna terbaik untuk mengelakkan rabun mata..Selalunya orang bangun pagi-pagi tengok pokok..Bagi yang di bandar dan ketiadaan pokok, maka blog Dauspozi ni adalah alternatif hijau anda..hahaha..Confirm x rabun..Jom tengok screenshoot blog hijau ni..

Klik untuk tumbesaran!!


 Info untuk blog hijau ni yang dinyatakan sendiri oleh tuan empunya blog..

"Dauspozi.com merupakan laman blog peribadi milik Dauspozi. Dibina pada 27 Januari 2009 menggunakan domain Dauslife.blogspot.com dan dijenamakan semula menggunakan domain Dauspozi.com pada 28 Mac 2010. Domain Dauspozi.com ditaja seorang blogger popular iaitu bro A, terima kasih banyak² kepada bro A atas kesudian menaja domain blog hijau ni."

Siapakah bro A yang dinyatakan oleh Si Hijau ni??Adakah abang kepada WaveX?? Adakah anak Datuk K?? Misteri akan menjadi semakin misteri!!

Blog Status
  • Google PageRank – 0/10
  • Alexa Rank – 206,539
  • Malaysia Rank – 913
  • Load Time – 2.069 Seconds


    Kandungan Blog
      
    Dari pemerhatian waveX secara rawak, blog hijau ini mengandungi pelbagai entry-entry berguna seperti tutorial, blogging tips, movie review, keagamaan, video-video, dan banyak lagi..Kandungan blog yang berinformasi terbukti dengan wujudnya ramai geng hijau..WaveX pun dah terpengaruh dengan geng hijau ni..


     Visitor

    Visitor untuk blog ni adalah ditahap yang amat membanggakan, cuma bilangan visitor setiap hari adalah kurang stabil..Visitor akan lebih ramai jika ada entry dan promosi ditingkatkan..Kebanyakkan visitor adalah berumur antara 18-24 tahun, pelajar atau student, yang masih belum berumahtangga dan kebanyakkan melayari laman ini dari rumah, sekolah dan kampus..Kurang dari tempat kerja..Visitor adalah seimbang dari kalangan lelaki dan perempuan..

    Search Queries

    Word atau perkataan yang memberi high impact kepda search kat blog ni antaranya ialah arjuna, daus, ladygaga, dan blogger tutorial..Top search query untuk blog ni adalah dauspozi, dauspozi.com, sayang cendana, sinopsis ilusi dan banyak lagi..

    Nuffnang Ads


    Saudara Dauspozi ini memang bijak dalam beriklan..Kedudukan iklan Leaderbord dan skycrapper adalah di tempat yang strategik dan mudah dilihat..(Mudah dapat BE ni)..Cuma kedudukan iklan Large Rec. yang terkebawah adalah kurang sesuai pada pandangan waveX..Kalau boleh iklan ni berada bawah post..Tapi apa pun waveX bukan staff nuffnang nak komen banyak-banyak..hehe..

    Widget 

    Tidak banyak widget-widget yang memberatkan blog..Hanya beberapa widget penting seperti iklan, followers,alexa ranking..Namun, Si Hijau ini mungkin tertinggal beberapa lagi widget penting lain seperti blog archive,popular post dan tiada link within atau related post..Ni semua hanya pandangan waveX mungkin Daus mempunyai alasan tersendiri mengapa tidak menggunakan widget yang dinyatakan..Antara widget iklan yang digunakan..

    Rasanya dah cukup panjang review yang ditulis..Sory ye sebab buat panjang-panjang..Contest ini dapat banyak tajaan..korang nak tau ke..Ni dia..

    Senarai penaja:
    • Ihosterz
    • Yanmie
    • Mantra
    • Che Noorazma
    • Noridah
    • Fareed Sairi
    • Yiedpozi
    Jadi kepada semua rakan dan taulan, tunggu apa lagi jom kita ramai-ramai review si hijau ni..Tak payah review panjang-panjang pun tak pe..Hadiah-hadiah lumayan menanti anda..

    p/s-waveX tak kisah hadiah apa pun..domain boleh,buku al-fateh pun dah ok dah..(hahaha..bajet menang la plak)..Salam Perkenalan dari WaveX..

    Contest Review Blog Dauspozi.com ini ditaja oleh Ihosterz, Yanmie, Mantra, Che Noorazma, Noridah, Fareed Sairi dan Yiedpozi.

    4 comments: