Saturday, February 5, 2011

Cegah Artikel di'copy' Tanpa Backlink..

Assalamualaikum semua, hari ni wave nak kongsi satu lagi website menarik yang dapat menjaga ketulenan penulisan anda..Sebagai seorang blogger, artikel yang ditulis kadang-kadang mengambil masa berhari-hari..Tapi senang-senang saja orang lain copy tanpa credit diberikan..

Mungkin dah ramai yang tau dah..Yang belum tau boleh ambik tau.. Website ni dapat membantu dengan memberi backlink kepada kita..Setiap kali ada orang copy artikel atau apa-apa dari blog kita, automatik dia akan copy sekali dengan link..So, mudah-mudah dapat backlink free kan..

Tynt Insight boleh juga memberi statistik pengunjung dan mana entri yang lebih suka dikunjungi..Banyak lagi kemudahan yang disediakan..hehe..Dengan wujudnya banyak backlink maka ranking SEO kita akan meningkat..Sebab tu betapa pentingnya backlink..

Jadi kepada semua blogger, ringan-ringankanlah jari memberi credit kat sapa yang kita ambik hasil kerja dia..Jangan kedekut sangat..Bukan kena bayar pun..Free je kan..

Tiba-tiba hari ni jadi promoter pulak kan..Just nak kongsi dengan korang..Kalau nak benda alah tu search la kat google..k, TQ..

6 comments:

  1. nice info....anyway dah follow you....dont forget 2 follow me k :)

    Masyarakat Masa Depan Boroi?

    ReplyDelete
  2. hari tu ade copy satu web ni..dia sertakan link skali..mesti dia guna application ni kan?

    ReplyDelete
  3. terima kasih... info yang berguna... semoga semua pengunjung dapat manafaat...

    ReplyDelete
  4. dah bertahun nak buat..
    kemalasan menguasai diri..

    ReplyDelete