Monday, December 20, 2010

Lawak : Pro Sejarah..

Suatu hari, Pak Mat berkunjung ke muzium negara, ketika itu berlangsung pameran pra sejarah. Antara yang dipamerkan ialah rangka dinosaur. Setelah berpusing-pusing, datanglah seorang penjaga muzium yang bernama Komeng yang sedang bertugas lalu bertanya,

Komeng: ada apa pakcik?
Pakcik: Pakcik nie nak bertanya... agak-agaknye la berapa umur dinasour nie?
Dengan penuh yakin Komeng menjawab

Komeng: Satu juta tahun, empat bulan, lima hari.
Pakcik: Terernya awak... macam mana awak boleh tahu sampai begitu sekali?
Komeng: Waktu saya mula kerje kat sini, umur dinasour ni satu juta tahun, sekarang saya dah empat bulan lima hari kat sini.

credit to http://lawakdotmy.blogspot.com/

9 comments:

  1. haahhaahaha..lawok2...oleh kerana blog ko besh...aku jd follwer ko.....klu ko free....ikut aku gak......http://ezdevon.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. lawak je.. pnjng akal bdk tue.. huhu.. ;p

    ReplyDelete
  3. hahaha..buat saya tergelak di pagiyang mendung ni

    ReplyDelete
  4. pergh terer gile komeng dalam bab matematik mesti A++ die dpt.

    ReplyDelete
  5. hahaha ampon dah penjaga tuh,pandai die tipu pakcik macam tu kena lawak pagi pagi...

    ReplyDelete