Wednesday, January 19, 2011

Auto Blogwalking?? Apakah itu??

Assalamualaikum semua..Selamat bercuti kepada semua..Bagi yang tak bercuti tu kerja la seikhlas hati ye..Tak ada apa yang nak wave cerita petang ni, just nak kongsi apa itu auto blogwalking..Wave dengar dunia blogging ni kecoh dengan blogwalker penipu..Haha..Macam-macam ada kan..Tapi, kira hebat la brother yang cipta software tu..Dapat membantu orang menaikkan traffik dengan mudah..


Auto blogwalking tu orang guna software yang membolehkan software tu berfungsi sendiri..Hanya letak list-list blog dan komen apa yang korang nak komen kat Shoutbox diorang tu..Wave tak menyokong mana-mana pihak..Bagi wave mungkin itu cara dia nak promosi blog dia..Tetapi janganlah menipu orang..Jangan tulis yang mengatakan 'saya singgah blog awak'..'Saya terjah blog awak'..'Blog awak cantik'..Kalau menipu macam ni memang tak patut la..Etika sebagai blogger pun kena ada jugak..Bukan kat tempat kerja je..

Tulis untuk promosi blog dah la..Contohnya.."Blog saya ada entri kambing bogel, jom la terjah"..Tak ada unsur penipuan disitu..Lagi bagus kalau tulis.."Saya guna Auto BW..Entri terbaru saya Kucing keluar makan dengan Anjing"..So, terpulang la kat si blogger tu..Kalau dia berminat dengan tajuk tu, so, masuk la blog orang tu dengan rela hati..Tak payah nak mengharamkan traffik pulak..Bagi yang dah lepas dah la..Kita maafkan, Sedangkan Nabi ampunkan umatnya..

Setakat ni je la..kalau sambung tulis memang waveX tak pandai nak berhenti..Mungkin pandangan wave ni ada salah..Mungkin ada betulnya..K..Sekian..

Cerita kat bawah ni lagi best...

6 Kaedah Blogwalking Berkesan..(Shoutmix & Cbox).. 
Dua Perkara Blogger Wajib Tahu.. 
3 Perkara Blogger Perlu Ambil Peduli..

15 comments:

  1. erm..
    btol2...
    x baek tpu..
    dosa tau..
    =D

    ReplyDelete
  2. cedihnye....bile tulis seikhlas ati....org menipu cmtu lak....hhmmm...

    ReplyDelete
  3. salam sorry sibuk sket sampai x sempat nak singgah blog bro erk..

    ReplyDelete
  4. mmg tgh hot sekarang!
    geram sikit jer..tak banyak..huhu

    ReplyDelete
  5. traffic pun boleh haram ke? hahaha

    dunia zaman moden, banyak benda jadi 'haram',dan banyak jugak jadi 'halal' wakakaka

    ReplyDelete
  6. lbh elok komen entri dari tinggalkan jejak kat shoutbox atau cbox.

    ReplyDelete
  7. Memang frust sebab autoblogwalking ni cuma memberikan traffik sehala je. Hanya untuk pengguna autoblogwalk sahaja yang dapat trafik bila kita membalas kunjungan. Tu sebabnya saya lebih suka komen dalam entri. Sekurang-kurangnya komen saya kekal lama disitu.

    Tapi saya ada cara sendiri nak mengenal pasti yang mana pengunjung sebenar dan yang mana penipu. Pegi la belek kat shoutbox saya kalau nak tau macam mana saya buat.

    ReplyDelete
  8. pinjam gambar di atas untuk entry Nad..:)

    http://www.nornadiah.com/2012/04/jom-blogwalking-part-1.html

    ReplyDelete